BORSADAKİ DÜŞÜŞ SONUN BAŞLANGICI MI?

                                 BORSADAKİ DÜŞÜŞ SONUN BAŞLANGICI MI?

Bist-100, 2016 mayıs ayından beri ilk defa 4 hafta ard arda düşüş gerçekleşti bu dikkat edilmesi gereken çok önemli bir husus.Endeksi bu hafta düşüren en büyük neden Kürt referandumu ve Fed bilanço küçültme süreci olduğunu söyleyebiliriz.6 aylık strateji raporumda da Kürt referandumunda oluşabilecek olası senaryolardan bahsetmiştim. Ben  askeri bir operasyon beklemiyorum referandum yapılır ve yapıldığı ile kalır daha büyük olağan üstü gelişmeler beklemiyorum. Fed bilanço küçülmesi ve faiz arttırım süreci şuan borsamızda hiç fiyatlanmadı bu fiyatlanmaması piyasada çok ciddi süprizlere sebep olabilir.Piyasalar sadece tek bir sebepten dolayı sert düşmezler, belirli unsurlar üst üste yığılır ve piyasada sert harekete sebep olur.Yabancı bir yerlerden karlarını realize edecektir ki aslında Türkiye primini yaptı, şuan prim yapmamış Rusya gibi pazarlar var ve sıcak para Rusya piyasasına gitme ihtimalide çok yüksek. Bist 100 de tehlike çanları çalmaya başladığını düşünüyorum belki  arada yukarı ataklar yapabilir ama düşüş sertleşecek gibi gözüküyor.





TAKTİK TAVSİYELER

1- Endeksteki yabancı takasları takip edin.
2- Düşüşler hacimli ise piyasadan uzak durun.
3-Düşük montanlı kısa vadeli stop loss lu işlemler yapalım.
4-Betası düşük hisseleri takip etmek gerekir.
5-Fed bilanço küçültme ve faiz sürecini yakından takip edin.
6-105.180 altındaki 1 haftalık kapanış düşüş trendi başlangıcının teyididir.


Saygılarımla

Bol Kazançlar





Yorumlar

Popüler Yayınlar